Three Left Hours (everybody's piece)

Kategorie: 

WWW.NOWYTEATR.ORG
Three Left Hours (everybody's piece) 
reżyseria: Alissa Šnaider (Estonia)
11-12 czerwca 2016 20:00
Nowy Teatr
Madalińskiego 10/16
Warszawa
 
 
 
 
Trzygodzinna teatralna impreza. W przerwach (bardzo licznych), aktorzy zapraszają do baru, który sami obsługują. 
 
 
Mało wiemy o estońskim teatrze, podczas gdy można by mówić o estońskim idiomie teatralnym wywiedzionym z performance’u, budowanym w wielkiej wolności od tekstu dramatycznego, na skrzyżowaniu wielu dziedzin ekspresji. Spektakl Alissy Šnaider jest doświadczeniem, a nie oglądaniem spektaklu. Porywające trzy godziny, w których mierzymy się z obsesją oceniania i wykluczania. Teatr jakiego w Polsce nie mamy, zrobiony mistrzowsko, ale z największa swobodą. 
 
 
Reżyseria: Alissa Šnaider
Performerka: Kaja Kann
Dźwięk: Renzo van Steenbergen
Światła: Oliver Kulpsoo
Dramaturgia: Laur Kaunissaare, Taavi Eelmaa
Projekt graficzny: Jaan Evart
Klip wideo: Tencu
Dokumentacja: Epp Kubu
Zdjęcia: Lee Kelomees, Kristin Made
Koordynator projektu: Mairika Plakso
Koprodukcja: Kanuti Gildi SAAL
Wsparcie: Eesti Kultuurkapital
Premiera: 29.09.2015 Kanuti Gildi SAAL
 
 
Przedstawienie w j. angielskim i estońskim z polskim tłumaczeniem.
Czas trwania: 180 min
 
 
Nie jest to taniec, teatr, performance, występ muzyczny, cyrk, wykład, film, pokaz wideo czy dyskusja. To sztuka dla każdego (everybody’s piece). 
 
 
„Three Left Hours (everybody’s piece)” to przedstawienie składające się z przerw, skonstruowane wokół oczekiwania i napięcia, które stają się polem gry zarówno aktora, jak i świadków-uczestników. Performance przypomina ciągnącą się imprezę, która z kolei staje się niekończącą absurdalną grą, w którą każdy może się włączyć. 
 
 
Kiedyś było G20, G8, G7, G3 i G2. W pewnym sensie twory te nadal istnieją, ale zasadniczo zmienił się kierunek prądów. Pewien komentator polityczny pisze, że nasz obecny sposób życia najlepiej odzwierciedla pojęcie G0. Brak centrum, środka. Brak jasnego kierunku. Tysiąc płaskowyżów. Superobfitość. Współistniejące w czasie samotności. Jedyną rzeczą, jaka pozostała, jest energia i różne jej rodzaje, układające się we wzory. W jaki sposób unaocznić formę tak radykalnie pozbawioną hierarchii – oto właśnie zadanie, którego podejmuje się w swojej nowej pracy Alissa Šnaider.
Laur Kaunissaare
 
 
Mówi się, że Alissa jest z dymu, a zatem może tak naprawdę nie wiadomo o kogo chodzi. 
Muszę to jednak stanowczo zdementować!
 
 
Alissa Šnaider, urodzona w Tallinnie w 1985 r., jest artystką, choreografką i doradcą wizerunkowym. Alissa uzyskała tytuł magistra sztuk pięknych w Sandberg Institute (Amsterdam). Jej prace przyjmują różne kształty i formy, przeskakując z dyscypliny na dyscyplinę, upłynniając granice i cienkie linie, przeradzając się z białych plam pustki w czarne linie, gdzie cisza, small talk albo niewygodne milczenie stają się czymś innym, i gdzie to coś innego jest zawsze tym, co właściwe.
„Ona, czy on, czy oni, czy ono przebiega teraz przez różne ciała, niczym matematycznie wygenerowana fala przez stulecia. Jej kłopotliwość wyraża się poprzez grymas graniczący z perfekcją, a perfekcja jest zawsze na wyciągnięcie ręki, tak jak we śnie, kiedy nagle całe życie objawia nam się w jednej misternie utkanej scenie”. 
 
Raimundas Malasauskas
 
 
Prace Alissy Šnaider prezentowane były na różnych scenach i festiwalach, w tym: Julia Jongma Gallery (Amsterdam), Frankendael Huise (Amsterdam), Frascati Theater (Amsterdam), Het Veem Theater (Amsterdam, 2013), Biennnale w Wenecji w ramach "oO"- pawilonu cypryjsko-litewskiego, Uferstudios (Berlin, 2013), Kanuti Gildi SAAL (Tallinn, 2012), Baltic Circle Festival (Helsinki, 2011), Uzés Danse CDC; TanzWerkstatt; O Espaço do Tempo (Francja, Niemcy, Portugalia, 2009)
 
 
Bilety: 40/25/20 zł
Rezerwacje: 22 379 33 33, bow@nowyteatr.org
 
 
Facebook:
 
WWW:
 
 
 
WWW.NOWYTEATR.ORG
 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen



Skomentuj